Wanneer je op enter hebt gedrukt, beland je op dit scherm met zoekresultaten. Hier kun je nog meer SEO keywords ontdekken.
Zoals je kan zien, staan er bovenaan jouw scherm een aantal gekleurde tabs:
Deze tabs zijn zoekwoorden die populair zijn op Pinterest. Ook hier kun je weer zoekwoorden uithalen. Schrijf de keywords op die relevant zijn voor jouw bedrijf en het bereiken van jouw doelgroep.
Een aantal van deze keywords zul je uit de zoeksuggesties van de vorige methode herkennen, maar al snel zul je zien dat je via deze methode een meer uitgebreid overzicht van de populaire zoektermen vindt.
De eerste drie methodes voor SEO research zijn handig om de écht populaire zoektermen en onderwerpen te ontdekken.
Toch is het op Pinterest ook belangrijk om posities te claimen in de zoekresultaten, waar nog niet zoveel concurrentie is. Maar hoe vind je informatie over de zoekwoorden, die nog niet zoveel gebruikt worden door andere makers? Zoekwoorden, waar je met jouw bedrijf hoog kan scoren?
Met methode 4!